Portál středoškolské matematiky
Souhrnný test vybírá náhodně ze všech kombinatorických úloh.
Seznam úloh
Počet bodů za otázku: 3
Počet bodů za otázku: 1
Máme k dispozici
Kolik existuje různých způsobů jak seřadit vagony vlaku za sebe, pokud musí být všechny vagony první třídy zařazeny na začátku vlaku? Řešte pro \(n, m, l \in \mathbb{N}\). Vyberte všechny správné možnosti.
Z Teplice nad Metují do vesnice Skály je možné dojít pěšky po modré, zelené nebo žluté turistické značce. Také je možné použít autobus nebo automobil.
Z vesnice Skály se můžeme dopravit do vesnice Jívka pěšky po červené, nebo zelené turistické značce, případně autem.
Následující obrázek ilustruje situaci:
K přepravě chceme využít pouze zmíněné prostředky. Žádné místo nechceme navštívit dvakrát. Ve vesnici Skály můžeme změnit dopravní prostředek. Kolika způsoby se můžeme dopravit z Teplice nad Metují do Jívky?
Cukrárnu navštívili \(4\) kamarádi Petr, Tomáš, Jana a Lenka. Každý z nich si objedná zmrzlinu a zákusek. V cukrárně mají \(6\) druhů zmrzlin a \(3\) druhy zákusku. Kolika různými způsoby si mohou objednat, pokud je Jana vybíravá a vybírá si tak pouze z \(4\) druhů zmrzlin?
Dva způsoby objednávky považujeme za různé, pokud si alespoň jeden z kamarádů objednal jinou kombinaci zmrzliny a zákusku.