hlavicka
Johana Dvořáková (dvorakova@karlin.mff.cuni.cz)

Matematika 2 - cvičení - LS 2024/25

Aktuality

Konzultace: 22. 4. 2025 9:00 K4 (Karlín)

 Chcete-li dostávat informační e-maily k tomuto cvičení, napište mi. (není nutné, abyste na cvičení byli zapsáni)

Další materiály

  Souhrn teorie ke zkoušce - bude doplněno

Derivace (Kuncová)

Užitečné odkazy

Vlasák - web přednášejícího

Zelko - web paralelního cvičení

Kuncová - užitečné stránky

Zápočet

  Účast na cvičení alespoň 50 %.

 Alespoň 50 % bodů z alespoň 2 ze 3 zápočtových písemek.

  U zápočtových písemek jsou povoleny tištěné materiály. Každá zápočtová písemka trvá 40 minut a sestává ze dvou příkladů.

  Zápočtové písemky:

    26. 3. parciální derivace, implicitní funkce

    23. 4. implicitní funkce, Lagrangeovy multiplikátory

    14. 5. Lagrangeovy multiplikátory, primitivní funkce

FAQ

Ano, není v tom žádný problém. Pokud bys chtěl dostávat i e-maily týkající se tohoto cvičení, stačí mi napsat a zařadím Tě do adresáře.

Velmi důležitá je průběžná příprava - příklady je potřeba si hodně napočítat a je jich tolik, že to nejde stihnout za týden (zvlášt, když je potřeba se naučit i teorii).

Pečlivě se podívat na požadavky ke zkoušce.

Co se teorie týče, doporučuji dát důraz na zapamatování si znění vět a definic - důkaz možná nějak i vymyslíš na místě, ale bez znění nevíš, co dokazovat.

Vytvoř si přehled teorie - je povolen u zkoušky. Klidně si napiš i návody na typy příkladů - např. jaké časté triky jsou u limit posloupností, které věty se často používají, které vzorce...

Nesnaž se všechno zvládnout sám, když máš s něčím problém, domluv si konzultaci, nedoufej, že budeš záhadně osvícen a najednou to zničehonic pochopíš. Teorii konzultuj ideálně s přednášejícím, příklady se cvičícím.

Zkus si písemky z minulých let.

Dej si na přípravu dostatek času - nejspíš bude potřeba týden či dva.

Čím více, tím lépe. Důležité je hlavně ukázat, kde se používají které věty. Odhady či úpravy musí být zřejmé - pokud nejsou, je třeba je více vysvětlit.

Nejlépe číslem věty z přednášky. Popř. lze použít název, má-li jej daná věta. Jinak je nutné celou větu formulovat.

Kterékoli věty z přednášky a společného semináře.

Se studenty si raději tykám, je to tak přátelštější. Tj. ideálně mi tykej. Oslovit mne můžeš např. jako Johy.

Cvičení

  Bude doplněno.

Aktualizováno

19. 2. 2025 11:53

Aktualizováno

27. 2. 2025 13:06

Aktualizováno

25. 3. 2025 13:50

Aktualizováno

17. 3. 2025 11:55

Aktualizováno

24 3. 2025 13:43

Aktualizováno

24. 4. 2025 19:43

Aktualizováno

8. 4. 2025 12:52

Aktualizováno

16. 4. 2025 12:35

Aktualizováno

25. 4. 2025 16:02